Ambulance kan niet uitrukken wegens geldgebrek - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu Ambulance kan niet uitrukken wegens geldgebrek - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu

Ambulance kan niet uitrukken wegens geldgebrek

Door: Lucas

13 Januari 2009 | Paraguay, Asunción

’s Avonds was ik van plan om wachtdienst te doen bij de brandweer, want de nacht van 1 januari is hier vreselijk druk, máár:

De zuurstoffles in de ambulance was leeg en er was geen geld om ze bij te vullen, dus mocht de ambulance niet uitrukken. En de andere ambulance en de blusauto hadden al 2 weken motorpech...

Je raadt het nooit, maar we mochten de ambulance dus voor niets gebruiken, ENKEL en alleen omdat de zuurstof leeg was. De overheid verbied dit namelijk. Pittig detail is dat diezelfde overheid wel geen centiem geeft aan de brandweer!
Ik stelde voor om het te betalen, maar dat kon niet meer, want het was Nieuwjaar, bijgevolg waren de winkels gesloten.

Dus: op een van de drukste avonden van het jaar, konden we niet uitrukken. Welcome to the reality. Dit gebeurt hier blijkbaar nogal vaak. Ook komt het voor dat er evenmin geld is voor brandstof.

Er rukte die avond dan maar in onze zone, een ambulance uit die een kwartier extra moest rijden om op ons grondgebied te komen. (transport naar de spoed is nog eens een half uur extra...)