De busreis door de woestijn - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu De busreis door de woestijn - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu

De busreis door de woestijn

Door: Lucas

10 December 2008 | Bolivia, Uyuni

We namen de nachtbus naar Uyuni, hetgeen weeralom een toeristische uitstap op zich was.

Onze begeleider op de bus liet ons alvast zeten dat er zich zuurstofmaskers aan boord bevonden!

Jelke had zich opgegeven als vegetarisch (de busmaatschappij had hier spontaan naar gevraagd!!!) maar de commando was niet doorgekomen, bijgevolghad ze bijna geen eten... Ze kreeg dan maar een gewonen maaltijd, waar ze het vlees moest uitvissen.

Jeroen in ik profiteerden gretig van de fout van deze busmaatschappij probeerden de prijs van ons busticket terug te winnen met... eten: aangezien de reisbegeleider zich ongemakkelijk voelde door dit incident, was hij maar al te blij dat hij iets kon goedmaken door ons 2 volledige maaltijden per persoon extra te geven!
De kers op de taart zou een snuifje zuurstof als dessert geweest zijn.

De busrit zelf was onbeschrijfelijk hobbelig: het voelde als een continue epilepsi aanvan van je ledematen, waarbij je ingewanden als het ware in een cocktail shaker zaten. Whole body masage!

Midden in de nacht, stond de bus plots 30 á 40 graden schuin: hij was afgeweken in een zeer diepe sleuf in de weg.

Desalniettemin kon de cahuffeur de bus weer recht rijden en vervolgden we onze trip.