Bezoek aan Machu Pichu!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu Bezoek aan Machu Pichu!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Machu Pichu!!!

Door: Lucas

10 December 2008 | Peru, Lima

We moesten om 3u30 ’s morgens opstaan...!!!!
Dit om een ticket te bemachtigen om op Wayna Pichu (waynu=klein, machu=groot, pichu=berg) te raken. Dit is de berg die uitkijkt op Machu Pichu. Enkel de 400 eerste bewoekers mogen hierop.

We vertrokken te voet met volledige acherwieltractie, aan een bergbeklimming van 500 meter, dit compleet in het duister.

We kwamen toe aan de ingang van Machu Pichu, zwaar dampend als Oude Belgen die van een veldslag terug kwamen. En... we waren vroeg genoeg, zelfs wat te vroeg!

We kregen de eer om als eerste in te tekenen aan de ingang van Waynu Pichu, en als eerste toe te komen op dit arend nest, dat een adembenemend mooi uitzicht had op de wereldbekende Inka ruïnes.

Het gevoel dat we hadden, kan je enkel begrijpen als je het dagen lange, ruwe, onherbergzame en mens onvriendelijke landschap hebt doorkruist, om deze parel van cultuur middenin de jungle te ontdekken.

Met uitzicht op de Machu Pichu ruïnes ontbeten we. Dit viel echter zwaar tegen, want ons brood was vreselijk slecht, zélfs niet in te slikken bij extreme hongersnood; dit door een overdosis suiker en zout die zich in het ‘brood’ bevond.

Na de vaststelling dat we die dag dus geen eten gingen hebben, deden we eerst nog een mooie wandeling rond de berg Wayna Pichu.
Bij onze pauze wilde ik op de foto staan met enkele fokloristisch geklede meisjes, MAAR...

Een groepje andere meisje dachten daar anders over: ZIJ wilden een foto met Jeroen en mij. Na deze lange fotosessie, waren de folkloristische meisjes jammer genoeg al lang verdwenen.

Nadat ons ego gestreeld was door deze fotoreeks, volgden we onze gids om de ruïnes te bezoeken.
We vonden ook een mooie offersteen, waar we rituueel afstand konden doen van onze hèèrlijke broodjes.

En weeralom vroegen enkele meisjes om op de foto te staan met Jeroen en mij. We begonnen zelfs te twijfelen of we niet in ruil voor de foto’s, eten konden vragen!

Als we de populariteit hier gewoon worden, zal het leven in België zéér hard worden... :blond haar en blauwe ogen zijn jammer genoeg te gewoon bij ons.

• 11 December 2008 - 19:13

Anna Declercq:

Lucas,
    Ik wist niet dat je zoveeeeeel succes had bij de dames !
    Bij je terugkeer in Belgïe, moet je zéker je foto's tonen !
    Die Inka's ruïnes waren ook de moeite !
    ( ik ben een klein beetje jaloers ! )
    groetjes uit waregem van anna & luc