National park: trektochtje - Reisverslag uit San Lorenzo, Paraguay van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu National park: trektochtje - Reisverslag uit San Lorenzo, Paraguay van paraguaykuleuven - WaarBenJij.nu

National park: trektochtje

Door: Lucas

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2008 | Paraguay, San Lorenzo

Met de auto van ons gastgezin mochten we in het weekend naar een National park hier in de buurt.

De eerste namiddag gingen we naar een watervalletje op een half uur wandelen van de auto. Echt een mini Iguazu-waterval momentje middenin een bos, heeemels. Hetzelfde gevoel als een pot chocomousse die je kan opeten na een maand hongerstaking op een kraan.
Hier kan zelfs de shampo reclame van herbal essence niet aan tippen. Hier plassen de goden recht op je hoofd:)

‘s avonds was alles met volle respect voor de regels in Paraguay: Tranquilo.
Rustig de tent opzetten en inzien dat we veel te weinig plaats hadden om er allemaal in te kunnen: Er moesten dus enkele mensen buiten slapen en enkele in de auto.

Erna een asado (barbecue). Een asado is hier trouwens niet gewoon eten, het is echt een ritueel, een sfeer, wierrook voor het dier dat geofferd werd om ons te spijzen.
Al het vlees ligt hier ook rustig, gedurende 1 à 2 uur, op het vuur te zonnebaden in de gloed van de kooltjes.

Erna gooiden we wat hout op de kooltjes en zongen we gezellig nog wat liedjes van de jaren 60. Ons “Country road, take me home” momentje.

Juist voor het slapen ontdekte ik dat DEET (onze muggenrepellent) plastiek opwreet...
En ik heb het ontdekt aan de hand van mijn nieuw fototoestel! Weg is de laklaag.
Hopelijk ben ik nu immuun tegen dengue muggebeten. Misschien heeft het een effect op mijn fototoestel zoals Obelix die in de pot toverdrank viel: levenslange werking.

  • 19 November 2008 - 22:35

    Tante Ria:

    Wat een kleurrijk en levendig verhaal van je week-end Lucas !Ik voelde de goden mee plassen op mijn hoofd en genoot mee van de heerlijke geuren van de asado ! Echt tof dat jullie naast het zware werk ook zulke mooie momenten kunnen beleven... Zaterdag is het Sint Cecilia, ik ga bij mijn gelijknamige dochter Mima gedenken en ook Ceciles 42e verjaardag vieren. Tot een volgende keer !

  • 20 November 2008 - 10:05

    Anna Declercq:

    Ik kan het me voorstellen hoe gezellig het was bij de asado !!!
    Wat dat DEET doet, zo weet je immers weer iets bij !!!
    Hou jullie goed !
    liefs uit waregem van anna & luc

  • 23 November 2008 - 15:13

    Eva V:

    Hey!

    Leuk te lezen dat jullie daar een goeie tijd hebben! Ik heb ook met veel plezier naar jullie foto's gekeken!
    Hou jullie goed daar!

    x,

    eva

  • 28 November 2008 - 11:25

    Stephan Rodenbach:

    Ik leef met je mee als ik mag en voel als het ware mijn scoutsjaren terug komen.Verleden jaar , herinner je , met Jo naar de jamboree !
    Heel tof verslag , heb ik pas nu kunnen lezen ,wegens computer problemen door blikseminslag bij buren, maar nu heb ik een nieuwe kunnen afkopen van een personeelslid van de kliniek waar ik gewerkt heb.Het rapport is aangenaam opgesteld en voor de lezer begint precies een film af te spelen.Veel moed daar en tot een volgende keer.Doedelzak mee rond het kampvuur ? Kan me al inbeelden welke sfeer !

    Stephan Rodenbach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, San Lorenzo

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 128574

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: